Τέλος στους διαφορετικούς πομποδέκτες, οι οποίοι μπορεί πλέον να βρίσκουν εφαρμογή ακόμα και στους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργούν υπό διαφορετικούς παραχωρησιούχους, αλλά παραμένουν διαφορετικοί, φιλοδοξεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την εφαρμογή της προπληρωμένης κάρτα διόδου ή βινιέτας για τα διόδια.
Η προπληρωμένη κάρτα διόδου, η οποία συζητείται ήδη από το 2016, έρχεται ένα βήμα πιο κοντά στην εφαρμογή της καθώς ενσωματώθηκε και στο νομοσχέδιο του υπουργειου Ανάπτυξης για τις δημόσιες συμβάσεις, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή.
Η βινιέτα, η οποία θα μπορεί να είναι απλά ένα αυτοκόλλητο στο παρμπρίζ του οχήματος θα ενεργοποιηθεί - όπως ορίζεται στο νομοσχέδιο - με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, η οποία θα καθορίζει:
- την υπηρεσία έκδοσης της Προπληρωμένης Κάρτας Διόδου για τη χρήση του συνόλου του εθνικού οδικού δικτύου ή τμήματός του, επιλεγόμενης διάρκειας ισχύος με αναλογική χρέωση και οι λοιπές λεπτομέρειες έκδοσής της,
- τον τύπο της Προπληρωμένης Κάρτας Διόδου, όπως αυτοκόλλητο, που τοποθετείται στο όχημα.
Η χρήση της βινιέτας, η οποία είναι αρκετά διαδεδομένη σε χώρες του εξωτερικού προβλέπει ότι η χρέωση των διοδίων μπορεί να γίνεται είτε ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου ή αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου -ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια, κλπ.
Η προπληρωμένη κάρτα διόδου είναι το πρώτο βήμα της εφαρμογής των αναλογικών διοδίων που αποτελεί το επόμενο στάδιο για το υπουργείο Υποδομών.
Στόχος πλέον είναι να προχωρήσει και ο διαγωνισμός των ηλεκτρονικών διοδίων, αφού ολοκληρωθούν οι συνεννοήσεις με τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους, όπως είχε αναφέρει πρόσφατα στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.